[CZ] Clan

Instant Message For [CZ]Clan From Me...

- JSI Z ČR, HRAJEŠ OA A MÁŠ ZÁJEM STÁT SE KANDIDÁTEM PRO VSTUP DO [CZ]Clanu? Napiš mi: standovicz@seznam.cz

- Rada, jak se přihlásit na zaheslovanej server: musíš otevřít konzoli a napsat: \password ***, jakmile se odhlásíš, musíš ho zase napsat, aby ses mohl vrátit...prostě vždy heslo (to jsou ty hvězdičky)... jo a nezapomeň si zrušit volbu Hide Private Servers, jinak zaheslovaný server ani neuvidíš v nabídce...

- Chválím
Koppika za to, že na sobě momentálně nejvíc ze všech pracuje a je čímdál lepší

- Chválím i všechny ostatní, protože jsou super

- Původní liga http://oa-cl.ucoz.org/ neumřela, ale byla obnovena pro rok 2010! Světová OA komunita přežila hromadný odchod hráčů do QL (Quake Live) a formuje se s novou energií. Náš klan je zapsán, proto trénuje a jede dál jako dřív. Troufám si říci, že osoby a obsazení slibují v této chvíli tu nejlepší podívanou od doby založení klanu (koncem roku 2007).

- Původní "vyřazovák" http://oachallenge.webs.com/ byl dohrán a vítězem nejvíc sledované CTF (all weapons) se stali oaN (http://www.team-oan.com/), kteří ve finále s přehledem porazili Evil.

pátek 19. června 2009

Rocket Jump (dám dělovou ránu, bum bum bum bum)

Pokud spectujete někoho zkušenějšího, či sledujete zachycené video, vypadá vše náramně jednoduše. Prostě pod sebe střelí raketu. Zamíříte si tedy pod nohy, zmáčknete střelbu, ozve se rána a je po Vás. Jak to? Kouzla a čáry? Pak si usmyslíte, že to vlastně vůbec nepotřebujete, což je nejjednodušší řešení problému. Jestli jste v tomto stadiu, přečtěte si tenhle článek. Je dobré k tomu vědět pár věcí. Nejsem matematik, abych Vám zde popisoval fyziku hry, ale vysvětlím Vám to co možná nejvíc konkrétně. Za Vaši smrt může výbuchem uvolněná energie, kterou jste pochytali v celé své kráse, až Vám rozthla kalhoty a bohužel i zadek vejpůl. Naučte se ji tedy využít ve svůj prospěch! Předně: stát nestačí. Důležité je takřka současně se střelbou zmáčkout výskok. Slovo takřka zda platí dvojnásob, protože od máloúčinného k vysoceúčinnému rocketjumpu (RJ) Vás dělí několik milisekund rozdílu ve zmáčknutí obou tlačítek. Každý si to musí natrénovat sám (také každý může mít jinou odezvu stroje), proto i kdybych Vám teď řekl, že ideální je třeba rozdíl 40ti milisekund, tak Vám to bez praxe ve hře moc nepomůže. Stoupněte si v aréně k vysoké zdi, na které ale jsou nějaké záchytné body pro oči a koukejte kam Vás RJ vynese. Vaší snahou musí být co nejvýš. Čím méně Vás to vynese, tím více energie jste vstřebali Vy osobně a nebyla využita k hybnosti vzhůru. Až to zvládnete (nejlépe v defragu), zkuste to ve hře a sledujte zdraví. Jestliže Vám RJ bere 50 a víc, není dobře zvládnutý, což v praxi znamená, že až se to naučíte, budete moci skočit ještě výš s nižší ztrátou zdraví. Tak RJ z místa už Vás nebaví. Zaujalo Vás zato video, kde zkušený borec skáče dolů z rampy a ze země se pomocí RJ dostává ihned na jinou rampu arény, kam by Vám to klasickou cestou trvalo mnohem déle. Zkusíte to a výsledek je chabý.. Problém triku zde spočívá ve Vaší dráze. Představte si sami sebe při RJ jako balónek. Ten když hodíte z výšky, odrazí se Vám podle toho, zda jej pouštíte rovně (kolmo k zemi), nebo házíte po nějaké šikmé dráze. A aby toho nebylo málo, můžete balónku udělit jeho vlastní rotaci. Takže i při RJ za pohybu Váš výskok ovlivňuje úhel, pod kterém dopadáte a směrová tlačítka, která mačkáte. Jestliže chcete pomocí RJ skočit někam dopředu, nezapomeňte kromě výskoku a střelby také mačkat tlačítko dopředu. Dobrá, po týdnu už to celkem zvládáte, ale často dopadáte těsně pod hranu protější rampy. Zde si pomůžete malým trikem. Ke všem těm tlačítům přidáte ještě jedno: klek (pokrčení se). Budete tím mít nohy o málo výš a třeba právě to jsou ty centimetry, které Vám schází.RJ o cizí, či vlastní vypuštěnou raketu - opět si budeme představovat kouli. Tentokrát to bude koule exloze rakety. Právě od vrchlíku koule se musíte odrazit. Skok mimo vrchlík koule výbuchu Vám dá jiný směr. Exploze netrvá dlouho, takže problém bývá s načasováním. Ve svém letu k místu předpokládaného výbuchu pilotujte směrovými tlačítky a myší. Při dotyku s vrchlíkem koule výbuchu nezapomeňte na vlastní tlačíto výskoku. Doublerocket Jump patří už k tomu nejvyššímu umění. Nacvičit ho mi připomíná systém házení dvou míčků, kdy se druhým snažíte připlácnout první tak, aby se druhý odrazil co nejvýš. Prostě napřed pošlete raketu, skočíte a až ji dohoníte a vybuchuje u země, provedete vlastní druhý RJ. Nestačí Vám to? Chcete výš? Zkuste RJ (příp. double) na skákacím padu. Někdo doskočí dál než Vy? Přidejte ve výskoku airstrafe (viz http://standovicz.blogspot.com/2008/09/strafejumping-bh-skok-jak-na-to.html). Stojíte dole a chcete na hodně vysoké okno? Prvním RJ o zem vyskočíte co nejvýš a dokud neztratíte rychlost vzestupu, střelte o stěnu druhý RJ. Sice Vás to odmrští kousek od stěny, ale pokud to nacvičíte s ovládáním směru letu, dostanete se tam. Nemáte rocket, jste ve hře a chcete RJ? Naučte se dobře vrhnout granát, spočítat prodlevu a jeho výbuch Vám pomůže při skoku stejně jako raketa. Když se to všechno naučíte, zjistíte v defragu, že některými místnostmi můžete za pomocí opakovaných RJ (o zem, o stěny) doslova proletět jako stíhačka, aniž byste se dotkli nohama země. Myslíte, že je to v praxi nemožné? Na pár minut jsem zažil dva trénující kluky z klanu supeR. Hydronex pomocí 3 rocketjumpů (možná byl některý double) měl od budovy k budově cca za tři sekundy a zbylo mu ještě dost zdraví na to, aby mě zabil, sebral vlajku a utekl - pomocí strafe jumpů tak rychle, že utekl i mé raketě, kterou jsem za ním na rovince poslal. Ještě pořád si myslíte, že RJ nepotřebujete?
Něco pro inspiraci (fyzikální model QuakeIII a OpenAreny je stejný):
http://www.youtube.com/watch?v=gVZ3B4sidro&feature=related

Žádné komentáře: