Pánové,
před pár dny si mě pod tímto označením dobíral Tommyknocker a chválil, jak vysoké rocketjumpy umím. Ano, je to tak. V ctf mapě Oa bases3 umím dvojnásobným rocketjumpem (jedním to nejde, musíte si dát druhý pod sebe za letu o stěnu) vyletět do místností nahoře k vlajkám. Ale je to opravdu nutné? NE. Je to na efekt. Pokud nahoře není zrovna nějaká lama, otočí se protivník po směru výbuchů do okna a protože tam doletím se zdravím cca 10, stačí mu jedna ležérně mířená kulometem dřív, než ho sejmu, nebo doběhnu pro zdraví. Nedávno jsem se učil plasmaclimbing. Je to zvláštní, vznášet se pomocí plasmy po stěně - v trick modu (defrag) nic nehrozí, kocháte se, co jste dokázali a pak přepnete na hru, vlezete do první arény, chcete se pochlubit a... Zděšení je na Vaší straně. Zjistíte, že:
za a) dost to ubírá zdraví (5 sekund plasmaclimbingu Vás slušně odrovná a zdají se nekonečně dlouhé při pohledu na brnění a zdraví) a
za b) zatímco se plahočíte po stěně jste poměrně snadným cílem. Tam, kam jsem chtěl doklimbat, se tuhle Falkland vznesl jedním slušně provedeným rocketjumpem a sebral mi vytoužený point (nehledě na to, že by mě pak umlátil i plivnutím s mým zdravím 5). Takže dovolte, abych Vám předal část svých zkušeností a pocitů z toho, co člověk užije a co ne. Níže vyjmenovaným vychytávkám věnuji časem samostatné články (jak na to).
1. Běh (a skok)
Zkuste si zobrazit rychlost („u“), což můžete snadno například v defrag modu, kde je ve standardním zobrazení. Běžte jak nejrychleji umíte. Pokud nedosáhnete u400, jste pomalí. Měli byste trénovat strafejumpy. Série takových strafů je vlastně rychlý běh. A když strafování začnete circlejumpem, budete rychlí od začátku běhu. Vlastně takřka vystřelíte z místa. V řadě map si budete zkracovat trasy, nebo doběhnete na kýžené pointy (zbraně, zdraví, brnění) dřív než ostatní. Rychlost dělá divy a pomáhá vítězit ze všeho nejvíc.
2. Rocketjump
Dobře provedený rocketjump je dobré mít ve své výbavě. Vyniká rychlostí. A není to jen o tom doskočit si někam, či pro něco. Konkrétní příklady dalšího užití:
- Smrt leknutím. Jste v patře. Pod Vámi protivník, zatím o Vás neví. Jedním odrazem se snesete na něj a provedete mu rocketjump nad hlavou. Kromě toho, že se poprdí leknutím, seberete mu spolehlivě 100 zdraví, sobě mnohem míň a ještě kontrolujete pozici (tj. víte kde je), zatímco on je zmatený (co to bylo, odkud to přišlo, kam jste zmizeli)
- Poslední možnost. Narodím se v malém prostoru s raketometem, kde se víc lidí zrovna řeže a seberu raketomet. Rocketjumpem vyskočím nad ně a získám čas, můžu zamířit na toho s nejsilnější pozicí (často camper). V ideálním případě jsem díky tomu získal tři fragy: skok dopředu směrem na hlavu nejbližšího protivníka a rocketjump (první frag), z výšky v letu zamířím na vzdálenějšího campera pošlu jeho směrem raketu (při přesném zásahu druhý frag), při dopadu to naperu do nejbližšího (třetí frag). I kdyby mě vzápětí někdo sejmul pro moje nízké zdraví, mám vyděláno, nenarodil jsem se tu zbytečně.
- Záchrana. Při útěku mi syčáci vysypali pod nohy milion granátů. Rocketjumpem je přeskočím, nebo prostě vyskočím do jiného patra, či na nějaký úchyt (lampa, římsa) a počkám až dobouchají.
3. Zbraně a pointy
Málem by se zdálo, že nejpotřebnější zbraň je raketomet. Je to oblíbená zbraň, efektní a smrtonosná. Můžeme se kochat dráhou letu a prožívat to napětí, jestli jsme odhadli dobře směr rakety vůči směru pohybu nepřítele. Ale opravdový zabiják je jiná zbraň. Railgun. Má přesnější míření a hlavně účinkuje rychleji. Tomu, kdo s tím umí, se jinou zbraní neubráníte. Pokud tedy své umění chcete povýšit, trénujte přesnost s touto zbraní. Odpadá Vám nutnost vypočítání trajektorie protivníka (třeba v jeho letu). Prostí míříte tam, kde zrovna je a prásk, zatímco ze vzduchu padají jeho červené kusy už míříte na dalšího a čekáte na možnost nového výstřelu. To je zbraň králů. Myslete na to, vždycky ji berte s sebou a naučte se s ní. Pravda jsou mapy, kde není. Ale jsou rail mapy, kde jinou nenajdete. Tam ji protrénujete nejlíp.
K sebrání jsou samozřejmě (kromě zbraní) i zdraví, brnění. Jestliže chcete být lepší, naučte se kontrolovat nejlepší pointy dobrou znalostí mapy. Sledujte čas hry a buďte první kdo cca po minutě vždy sebere mega zdraví či mega brnění (oboje za 100). A seberte vše důležité, i když to zrovna tak moc nepotřebujete – jinak to sebere soupeř a přidá mu to na síle, což se Vám nehodí. Vy musíte být silnější, pokud chcete vítězit.
Triky nelze vidět černobíle: umím/neumím. Já za sebe tvrdím: ano, umím, ale k dokonalosti provedení mám daleko, takže ty co umím zvládám tak na 50% ideálu. Ve strafování bych měl být ještě rychlejší (u700), takže bych měl vychytat, co dělám špatně (mám u500) . Circlejump se mi povede 2x z 10ti pokusů. Rocketjump mi sebere 30-50 zdraví (když nemám žádné brnění), měl bych to stáhnout na 20. Takže mám co trénovat. Tvrdě na cvičišti, lehce na bojišti. Ale nezapomínejme, že OpenArenu paříme, abychom si zahráli a měli radost z fragů, takže si s klidem pusťte oblíbený server a šup na nepřítele :-)
před pár dny si mě pod tímto označením dobíral Tommyknocker a chválil, jak vysoké rocketjumpy umím. Ano, je to tak. V ctf mapě Oa bases3 umím dvojnásobným rocketjumpem (jedním to nejde, musíte si dát druhý pod sebe za letu o stěnu) vyletět do místností nahoře k vlajkám. Ale je to opravdu nutné? NE. Je to na efekt. Pokud nahoře není zrovna nějaká lama, otočí se protivník po směru výbuchů do okna a protože tam doletím se zdravím cca 10, stačí mu jedna ležérně mířená kulometem dřív, než ho sejmu, nebo doběhnu pro zdraví. Nedávno jsem se učil plasmaclimbing. Je to zvláštní, vznášet se pomocí plasmy po stěně - v trick modu (defrag) nic nehrozí, kocháte se, co jste dokázali a pak přepnete na hru, vlezete do první arény, chcete se pochlubit a... Zděšení je na Vaší straně. Zjistíte, že:
za a) dost to ubírá zdraví (5 sekund plasmaclimbingu Vás slušně odrovná a zdají se nekonečně dlouhé při pohledu na brnění a zdraví) a
za b) zatímco se plahočíte po stěně jste poměrně snadným cílem. Tam, kam jsem chtěl doklimbat, se tuhle Falkland vznesl jedním slušně provedeným rocketjumpem a sebral mi vytoužený point (nehledě na to, že by mě pak umlátil i plivnutím s mým zdravím 5). Takže dovolte, abych Vám předal část svých zkušeností a pocitů z toho, co člověk užije a co ne. Níže vyjmenovaným vychytávkám věnuji časem samostatné články (jak na to).
1. Běh (a skok)
Zkuste si zobrazit rychlost („u“), což můžete snadno například v defrag modu, kde je ve standardním zobrazení. Běžte jak nejrychleji umíte. Pokud nedosáhnete u400, jste pomalí. Měli byste trénovat strafejumpy. Série takových strafů je vlastně rychlý běh. A když strafování začnete circlejumpem, budete rychlí od začátku běhu. Vlastně takřka vystřelíte z místa. V řadě map si budete zkracovat trasy, nebo doběhnete na kýžené pointy (zbraně, zdraví, brnění) dřív než ostatní. Rychlost dělá divy a pomáhá vítězit ze všeho nejvíc.
2. Rocketjump
Dobře provedený rocketjump je dobré mít ve své výbavě. Vyniká rychlostí. A není to jen o tom doskočit si někam, či pro něco. Konkrétní příklady dalšího užití:
- Smrt leknutím. Jste v patře. Pod Vámi protivník, zatím o Vás neví. Jedním odrazem se snesete na něj a provedete mu rocketjump nad hlavou. Kromě toho, že se poprdí leknutím, seberete mu spolehlivě 100 zdraví, sobě mnohem míň a ještě kontrolujete pozici (tj. víte kde je), zatímco on je zmatený (co to bylo, odkud to přišlo, kam jste zmizeli)
- Poslední možnost. Narodím se v malém prostoru s raketometem, kde se víc lidí zrovna řeže a seberu raketomet. Rocketjumpem vyskočím nad ně a získám čas, můžu zamířit na toho s nejsilnější pozicí (často camper). V ideálním případě jsem díky tomu získal tři fragy: skok dopředu směrem na hlavu nejbližšího protivníka a rocketjump (první frag), z výšky v letu zamířím na vzdálenějšího campera pošlu jeho směrem raketu (při přesném zásahu druhý frag), při dopadu to naperu do nejbližšího (třetí frag). I kdyby mě vzápětí někdo sejmul pro moje nízké zdraví, mám vyděláno, nenarodil jsem se tu zbytečně.
- Záchrana. Při útěku mi syčáci vysypali pod nohy milion granátů. Rocketjumpem je přeskočím, nebo prostě vyskočím do jiného patra, či na nějaký úchyt (lampa, římsa) a počkám až dobouchají.
3. Zbraně a pointy
Málem by se zdálo, že nejpotřebnější zbraň je raketomet. Je to oblíbená zbraň, efektní a smrtonosná. Můžeme se kochat dráhou letu a prožívat to napětí, jestli jsme odhadli dobře směr rakety vůči směru pohybu nepřítele. Ale opravdový zabiják je jiná zbraň. Railgun. Má přesnější míření a hlavně účinkuje rychleji. Tomu, kdo s tím umí, se jinou zbraní neubráníte. Pokud tedy své umění chcete povýšit, trénujte přesnost s touto zbraní. Odpadá Vám nutnost vypočítání trajektorie protivníka (třeba v jeho letu). Prostí míříte tam, kde zrovna je a prásk, zatímco ze vzduchu padají jeho červené kusy už míříte na dalšího a čekáte na možnost nového výstřelu. To je zbraň králů. Myslete na to, vždycky ji berte s sebou a naučte se s ní. Pravda jsou mapy, kde není. Ale jsou rail mapy, kde jinou nenajdete. Tam ji protrénujete nejlíp.
K sebrání jsou samozřejmě (kromě zbraní) i zdraví, brnění. Jestliže chcete být lepší, naučte se kontrolovat nejlepší pointy dobrou znalostí mapy. Sledujte čas hry a buďte první kdo cca po minutě vždy sebere mega zdraví či mega brnění (oboje za 100). A seberte vše důležité, i když to zrovna tak moc nepotřebujete – jinak to sebere soupeř a přidá mu to na síle, což se Vám nehodí. Vy musíte být silnější, pokud chcete vítězit.
Triky nelze vidět černobíle: umím/neumím. Já za sebe tvrdím: ano, umím, ale k dokonalosti provedení mám daleko, takže ty co umím zvládám tak na 50% ideálu. Ve strafování bych měl být ještě rychlejší (u700), takže bych měl vychytat, co dělám špatně (mám u500) . Circlejump se mi povede 2x z 10ti pokusů. Rocketjump mi sebere 30-50 zdraví (když nemám žádné brnění), měl bych to stáhnout na 20. Takže mám co trénovat. Tvrdě na cvičišti, lehce na bojišti. Ale nezapomínejme, že OpenArenu paříme, abychom si zahráli a měli radost z fragů, takže si s klidem pusťte oblíbený server a šup na nepřítele :-)
Žádné komentáře:
Okomentovat